V dnešnej dobe sú sociálne médiá plné rôznorodých osobností, ktoré nás bavia, inšpirujú alebo nás jednoducho zaujímajú svojou originalitou. A práve Francis Bourgeois patrí medzi takýchto inšpiratívnych ľudí. Jeho vášeň pre železnice a strojárstvo ho doviedla na vrchol popularity v online svete sociálnych médií.
Ako sa to všetko začalo? Vypuklo to nečakane v bežný deň, keď mal ešte len päť rokov. Malého Francisa alebo rodeného Luka Magnusa Nicolsona vzal otec na výlet do miestneho železničného múzea. Už vtedy bol fascinovaný rôznymi typmi vlakov a ich konštrukciou. Od toho momentu sa stal železničným nadšencom, akého ešte tento svet nikdy nemal.
V škole bol Francis známy svojím technickým zmyslom a schopnosťou opraviť čokoľvek – od pokazeného bicykla, až po nefunkčný počítač. Tieto schopnosti ho priviedli k nadšeniu pre strojárstvo a jeho záujem o vlaky sa postupom času len zväčšoval.
Keď Francis objavil sociálne médiá, najmä TikTok a Instagram, rozhodol sa svoju vášeň zdieľať s ostatnými. Zverejňoval videá a fotografie zo svojich návštev železničných staníc, múzeí a výstav. Okrem toho pridával aj rôzne kuriozity, technické informácie a históriu spojenú so železnicami a vlakmi.
Jeho príbeh pripomína rozprávku o malom chlapcovi, ktorý sa zamiloval do gigantických strojov na koľajniciach – ako keby bol sám Tomáš Tank Engine z detstva mnohých z nás. A práve táto autentickosť a nadšenie mu pomohli prilákať milióny fanúšikov po celom svete. Do dnešného dňa tvorí jeho základňa fanúšikov úctyhodné číslo. 5 miliónov sledujúcich!
V dnešnej spoločnosti plnej stresu a hektického tempa nachádzajú ľudia útočisko vo videách mladého influencera. Francisova láska k železnici je nákazlivá – dokonca aj tí, ktorí sa o železnice nikdy nezaujímali, sú fascinovaní jeho príbehmi a zážitkami, a taktiež jeho nefalšovaným, úprimným spôsobom ako dokáže preniesť svoje nadšenie na ľudí.
Ako vyzerá bežný deň 22-ročného influencera? Francis rád zdôrazňuje, že jeho život nie je len o sláve a fanúšikoch. Pracuje na plný úväzok ako technik v železničnej spoločnosti, kde sa stará o údržbu vlakov a infraštruktúry. Vo voľnom čase sa venuje svojim sociálnym sieťam, kde zdieľa svoje zážitky a poznatky.
Francis Bourgeois je dôkazom toho, že aj keď sa zdá byť svet sociálnych médií preplnený rôznymi trendmi a povrchnosťou, stále existujú ľudia, ktorí dokážu skutočne inšpirovať svojimi netradičnými vášňami. Jeho úspech nám ukazuje, že ak máme odvahu venovať sa tomu, čo nás naozaj baví a zaujíma nás, môže to priniesť nielen radostné chvíle pre nás samotných, ale aj pre ostatných. Možno aj to je jeden z dôvodov, prečo si ho všimla významná svetová značka Gucci a nafotila s ním módnu kampaň v kooperácii so značkou The North Face.
Francis Bourgeois je prameňom inšpirácie pre mnohých mladých ľudí – ukazuje im, že stačí mať silnú vášeň a odhodlanie, aby sme mohli dosiahnuť úspech v tom, čo nás baví. A to je myšlienka, ktorú by sme si mali pripomínať každý deň.
Titulná fotografia: telegraph.co.uk