Väčšina z nás nemá čas a ani náladu čítať popisy produktov, ktoré sú zdĺhavé len, preto, aby sme sa dostali k informácii, ktorú akútne potrebujeme vedieť. Samotný text by mal byť sformulovaný, čo vašim budúcim zákazníkom pomôže si popisy, produktov rýchlejšie prečítať. Hlavne pokiaľ je popis dlhší, je lepšie ak text rozdelíte na niekoľko menších odstavcov. Je však ešte jeden trik, ako prinútiť potencionálneho zákazníka prečítať si popis produktu. Prejdite si celý text a zvýrazníte slová, tak, aby sa prípadný záujemca o tovar dozvedel všetky potrebné informácie, a to bez toho, aby si musel prečítať celý popis.
Text môže vyzerať nasledovne:
Tlačí vás čas alebo sa vám jednoducho nechce zdĺhavo zohrievať jedlo na šporáku? V tom prípade je pre vás tým pravým riešením mikrovlnná rúra značky Eliana, ktorá má navyše veľmi moderný dizajn vo farebnej kombinácii čiernej a bielej.
V príklade môžete vidieť, že už prvá veta je formulovaná ako otázka, do ktorej je vložený problém bežného spotrebiteľa. Je to zároveň výborná možnosť, ako upútať pozornosť ľudí, ktorí majú tento konkrétny problém. Vždy by ste mali začať logickým, predajným argumentom, ktorý bude natoľko presvedčivý, aby sa ľudia zamysleli nad tým, že to potrebujú. V tomto prípade je to mikrovlnná rúra. Práve prvá veta dáva do pozornosti fakt, že mikrovlnná trúba je vec, bez ktorej sa nezaobíde žiadna domácnosť, vrátane tej vašej.
Vhodné je takisto použiť bodový zoznam, v ktorom môžete zhrnúť kľúčové vlastnosti vášho produktu alebo služby. V každom prípade by mal byť popis písaný k veci, s všetkými potrebnými informáciami. Text by mal byť natoľko prehľadný, aby váš potencionálny zákazník našiel potrebné informácie do pár sekúnd. Písať popisy k produktom nie je to isté, ako písať blog. Pri popisoch musíte zabudnúť na svoju kreatívnu stránku a zamerať sa nie len na dôležité vlastnosti produktu, ale aj na jeho pozitívne a negatívne stránky. Dôležité údaje môžu byť aj o tom, prečo je najlepšie zvoliť si konkrétne tento produkt. Predstavte si, že predávate gril, ktorý funguje na drevené uhlie. Nestačí poznamenať to, že na funkčnosť tohto grilu potrebujete drevené uhlie, musíte zákazníkom povedať, prečo si práve vybrať takýto gril a v čom je iný oproti ostatným.
Mali by ste sa rozhodnúť na akú skupinu ľudí sa chcete zamerať, pretože práve od toho závisí to, ako sa budete prostredníctvom popisov ku zákazníkom prihovárať. To môžete jednoducho zistiť aj podľa toho, aký ľudia u vás najčastejšie nakupujú. Sú to skôr ženy alebo muži? Rozhodujúci je aj vek. K mladším zákazníkom sa prihovárajte menej formálne a hravo a u tých starších je lepšie voliť vážnejší a serióznejší štýl komunikácie. Avšak bez ohľadu na vek či pohlavie, všetci riešia svoje bežné, každodenné starosti. Ukážte im, že ste jedným z nich, a to, že na každý problém máte riešenie.
Rozhodnite sa pre určitý tón komunikácie, ktorí budete používať pri písaní každého popisu produktu. Mali by ste sa vyhnúť monotónnemu štýlu komunikácie, čo môže na niekoho pôsobiť ako, keby ste ten popis netvorili vy, ale umelá inteligencia. Na druhú stranu však nie je zlé, si touto inovatívnou novinkou pomôcť, práve naopak. Popisy produktov píšete pre bežných ľudí a presne tak by text mal vyzerať. Produkty, ktoré odoberáte od svojich dodávateľov majú svoje vlastné popisy, ktoré však nie je vhodné duplikovať, aj keď vás to bude lákať, si takýmto spôsobom ušetriť čas. Takéto popisy nemusia byť práve písané tak, ako je spomenuté vyššie a práve na tom by mohol utrpieť váš predaj. Okrem toho môže tento váš prešľap google vyhodnotiť ako duplicitu, a tak môže váš popis „penalizovať.“ Technickú stránku produktu ponechajte s tým, že ju pozmeníte.
Pri vytváraní popisov myslite nato, že návštevníci vášho e-shopu a google algoritmus viac ocenia originálny popis produktu, než skopírovaný text od vášho dodávateľa alebo konkurencie. Určite, ste sa pri hľadaní nejakého konkrétneho produktu stretli s marketingovými frázami, ako sú napríklad:
„Naša jedinečná, bieliaca pasta na zuby je jednotkou na trhu!“
Alebo
„CitrusSplash… viac ako limonáda!“
Takéto frázy boli síce efektívne na svojom počiatku, pretože predstavovali pre ľudí niečo nové a originálne, čoho sa chytilo mnoho e-shopov. Na ich používanie rýchlo zabudnite, pretože tým akurát dosiahnete to, že vaši potencionálny zákazníci veľmi rýchlo opustia váš e-shop, čo napokon google vyhodnotí tak, že sa ľuďom nepáči a vaša stránka sa prepadne medzi menej vyhľadávané weby. To isté platí aj o tzv. slovnej vate, ktorá väčšinu ľudí odradí od toho, aby si váš popis prečítali do samotného konca. Je samozrejme dobré vedieť, akých chýb sa iné internetové obchody dopúšťajú, aby ste sa im mohli vyhnúť.
Jedným z nich je nedostatok popisov. Nielenže to môže mnohých ľudí odradiť od kúpy či prezerania ďalších produktov, ale týmto spôsob sa neumiestnite medzi najvyhľadávanejšie e-shopy. Majitelia týchto internetových obchodov, to robia v domnienke, že kvalita produktu a mnoho obrázkov sú relevantnejšie ako popisy, čo samozrejme nie je pravda. V spojitosti s vyhľadávaním sú veľmi dôležité aj kľúčové slová, ktoré sú pre vaše produkty relevantné.
Odpovedzte si úprimne na túto otázku: Čo urobíte, ak navštívite neznámy e-shop, nemáte s ním žiadnu skúsenosť, a chcete si overiť jeho dôveryhodnosť? Ak ste odpovedali, že si prečítate recenzie, patríte k 70% užívateľom, ktorí by spravili to isté. Nielenže tým získate nových zákazníkov, ktorí nebudú po prečítaní recenzii voči vám skeptický, ale tým, že vám budú prichádzať pravidelne nové recenzie udržíte stránku tzv. „nažive“, a zároveň tým nabádate google, aby navštevoval váš obchod častejšie a indexoval tak jeho podstránky. Je preto vhodné prostredníctvom e-mailu či inou formou si tieto recenzie od zákazníkov zabezpečiť. A to je ďalší dôvod, prečo je dôsledná tvorba popisov dôležitá. Originálne a trefné popisy vašich produktov a služieb, úzko súvisia s recenziami. Každý obchodník chce predsa zbierať len tie najlepšie recenzie!
Titulná fotografia: pexels.com